Share on twitter
Share on facebook

Portret al Muierii Proaste la Apogeu

În mai puțin de 40 de minute de căcăceală pur dâmbovițeană la Digi24 săptămâna trecută, mi-am dat seama că nimeni n-a încercat, la modul serios, să descrie și/sau să clasifice tîrleasca vietate care bântuie spațiul politic sub denumirea convențională de Gabriela Firea ± Pandele. În cele ce urmează vom vedea că, în ciuda unor eforturi de branding politic pe care la vremea lor nu le-am băgat în seamă (spre rușinea mea), entitatea G. Firea tinde către zero. Și moral, și politic. Mai puțin material. Este doar o muiere proastă.

De la Portavoce Slinoasă la Taifun Pandelesc

Dacă am fi prețioși și inexacți, am putea spune că avem în politica românească (ea însăși cu o existență inexactă) un mit al Gabrielei Firea. Sau am avut până a căcat steagu’ la primăria Bucureștilor, fiind agentul principal al constituirii unei specii aparte de clientelism ⸺ pandelizarea administrației capitalei. De săptămâna trecută, poate să se șteargă cu steagul respectiv la cur.
Între 2012 și 2016, fosta portavoce vivace și slinoasă a mega-escrocului Dan Voiculescu, trecută prin toate Antenele, a fost brenduită drept prototipul viitorului PeSeDeu. În acest caz, al pesedizdei de secol XXI. Imaginea de mai jos arată că nici nu era foarte greu să fii peste pesedizda standard ⸺ o vietate a cărei ocupațiune mintală principală a fost întotdeauna uitatul concentrat la poarta nouă.

PSDizde
⸺ recorduri perpetue de prostie și neamprostie pe cm2 de meclă PSD-izdă ⸺

Sursă Imagine

Catalizatorul discret al acestei transformări spectaculoase este, bineînțeles, bișnițarul animalic Fl. Pandele, un soi de Liviu Dragnea mai slugarnic și mai puțin bulănos. Firea s-a suit pe Pandele ca să intre într-o poziție de vârf în PSD-ul pre-dragnist și, ulterior, Pandele s-a suit pe Firea pentru a mulge prin intermediul a sute de incredibile jeguri ilfovene administrația Bucureștilor.
Ce e interesant în acest dublu și mutual benefic parazitism este imaginea proiectată de întâiul cuplu al neamprostiei neaoșe. Ăștia doi și-au construit (sau le-a fost construită) o imagine de ispravnici ai poporului printr-o temeinică văpsire cu pigment tradițional, fâsâind mereu o duhoare de famelie bună apud madam Caliopi Georgescu.
Până la anunțatul faliment al primăriei capitalei, tanti Firea (a.k.a. gunoiul pandelesc princeps) a fost un taifun în politica dâmbovițeană ⸺ o pesedizdă mâncătoare de jar, ale cărei declamații semănau spaima-n vintrele opoziției și culegeau dintr-o lovitură sutele de mii de voturi ale săracilor cu duhu’ din burdihanul Vechiului Regat.

Tensiunea palpabilă pe care am remarcat-o în emisiunea menționată demonstrează că a cam ajuns funia la par pentru această interfață pandelească. Chiar dacă moderatorul și celălat invitat erau evident tendențioși la adresa ei, nimeni nu reacționează în acest fel dacă nu resimte o presiune puternică. Dacă ar fi știut că toate pozițiile îi aparțin ca urmare a propriului merit, că e propriul stăpân, n-ar fi avut asemenea ieșiri total disproporționate, ce relevă ascendența de mahala, cel puțin în tărâmul simbolic.
Această presiune vine, fără îndoială, din frica sutelor de impostori cocoțați în informala organigramă pandelească, care se adapă zilnic din taxele, impozitele și întreținerea plătită de minimum o zecime din contribuabilii la disprețuibilul leviatan românesc. Și care, probabil, mârâie la fiecare întâlnire cu mai-marii imperiului clientelistic organizat cu inegalabilu-i talent bișnițăresc de excrementul marineresc Pandele Fl.

Muierea Proastă din «Gemeinschaft»-ul Autohton

Pentru noi, cea mai interesantă caracteristică din această sagă pandeleasco-firească este spoiala de tradiționalism proiectată de aceste două jeguri și, mai ales, cum de încă mai țin asemenea artificii ieftine la prostime. Cum mai poate chiar și ultimul nostalgic să creadă în virtuțile unui trecut atât de mizerabil ca cel împărtășit de giranții electorali ai întâiului cuplu ilfovean?
Marea majoritate ale celor cărora le place să-și înrămeze narațiunile politico-sociale în culorile «tradiție vs. modernitate» cu siguranță nu știu despre opusul emblematic pentru acest model de analiză. Vorbim, bineînțeles, despre Gemeinschaft und Gesellschaft (Comunitate și Societate) a nu-îndeajuns-de-faimosul Ferdinand Tönnies.
Există un specific al fiecărei Gemeinschaft, iar termenii introduși de Tönnies acum mai bine de 130 de ani sunt folosiți astăzi mai degrabă pentru a desemna categorii generale (universuri sociale distincte), care se definesc una în opoziție cu cealaltă. Evident, de cel mai mare interes este tranziția de la fiecare Gemeinschaft la Gesellschaft-ul corespunzător.
Cum discutăm despre întregi universuri sociale, e evident că și lumea tradițională și modernitatea conțin deopotrivă aspecte disprețuibile și aspecte pozitive, însă proporția acestora nu este deloc măgulitoare pentru prima.

Firea costum traditional
⸺ muierea proastă manipulează cu abilitate simbolurile «Gemeinschaft»-ului ⸺

Sursă Imagine

Aici vom folosi cei doi termeni mai degrabă în sens simbolic, unde Gemeinschaft înseamnă tot ce era mizerabil în lumea tradițională – superstiția, patrimonialismul, patriarhalismul, «tirania neamurilor» și propensiunea generală de asociere în virtutea legăturilor de sânge și a măruntelor interese comune – iar Gesellschaft tot ce e admirabil la încă nedefinitivata modernitate – raționalitatea, impersonalitatea și idealul de asociere a indivizilor în virtutea ideilor și problemelor comune.
Vom mai folosi și cu alte ocazii această dihotomie extrem de utilă, dar care când este vulgarizată devine absolut grețoasă.

Cu toții trăim sub imperiul tensiunilor generate de tranziția de la Gemeinschaft la Gesellschaft. Cu toții trebuie să recunoaștem existența și să negociem cu înțelepciune remanențele Gemeinschaft-ului, dar să avem în minte că a te opune Gesselschaft-ului încă nematerializat este o mare prostie ce merge până la imposibilitate.

Multe se pot spune despre încarnările celor două concepte în spațiul românesc, însă nimeni nu poate nega că Gemeinschaft-ul ideal-tip era un mare căcat. Însă tranziția de la Gemeinschaft la Gesselschaft poate naște monștri, vietăți care nu-și au locul în nici unul dintre cele două universuri. O specie de astfel de monstru este și muierea proastă, un soi de tîrlă violentă, vocală, notorie și care, paradoxal, suferă că n-o bagă îndeajuns de multă lume în seamă (vezi și publicitatea nesfârșită pentru realizările „epocale” ale primăriei).
Muierea proastă nu-și are locul nici în Gemeinschaft nici în Gesellschaft, dar n-are probleme în a-și extrage caracteristici sau mânui simboluri din ambele universuri întru propria preamărire. Precum un alt monstru de-același leat – bișnițarul – muierea proastă nu-și poate atinge apogeul decât în peisaje sociale anomice, care se resimt profund din tranziția de la Gemeinschaft la Gesselschaft.
Parcă urmărind cu încăpățânare definiția tîrlei, muierea proastă își încearcă mâna la o sumedenie de activități, însă nu poate să se țină cu adevărat de nici una, singurele sale pasiuni în viață fiind puterea și/sau banii. Parcursul gunoiului pandelesc G. Firea este exemplar în acest sens: jurnalizdă și politicianizdă aflată în centrul atenției cam de pomană; autoare a unor ridicole distihuri și clișeistice proze, dar mândră de statutul de membru în coteria non-sensică și jegoasă zisă „Uniunea Scriitorilor”; rapsoadă afonă a suprastructurii îndelung decedate a Gemeischaft-ului, zisă popular folclor; asocieri cică romantice (din interes) repetate cu masculi influenți având minimum zece ani peste vârsta acesteia.

Pentru natura, caracterul și activitățile ce pot fi deja înșirate pe decenii ale acestui deosebit de tîrlesc exemplar de muiere proastă, către sfârșit de an și de mandat noi îi transmitem o tradițională urare nesimțiță: MARS LA COTEȚ, GUNOI PANDELESC!

UPDATE 1: Muierea proastă își poate încheia pandeleasca aventură administrativă direct la bulău, o dată cu matrapazlâcurile turcești. God speed!

UPDATE 2: Alte gunoaie bișnițărești, de data aceasta gunoaie arsenești, s-au dat în stambă prin manipularea altor simboluri din Gemeischaft ⸺ pochi și sfințire de sediu PeSeDeu. Ridicolul și prostia vor începe să facă victime nu doar la nivel simbolic.

Sediu PSD sfințit
⸺ PROSTIA IMPERATRIX MUNDI ⸺

Sursă Imagine

Newsletter Nesimțit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Newsletter Nesimțit